Honlap-menü

A fejezet kategóriái

Külföld [51]

Belépés

Keresés

Körkérdésünk

Értékeld honlapomat
Összes válasz: 508

Statisztika


Online összesen: 4
Vendégek: 4
Felhasználók: 0
Főoldal » Cikkek » Nagyvilág » Külföld

Légikatasztrófa - a pilóta szándékosan vezette a gépet a hegynek!!

Önszántából kezdett ereszkedni a Germanwings szerencsétlenül járt gépének másodpilótája - közölte a balesetet vizsgáló marseille-i ügyész. A BBC beszámolója szerint a francia ügyészek a pilótafülkében lezajlott beszélgetést rögzítő fekete doboz elemzése alapján arra jutottak, hogy a pilóta elhagyta a fülkét, és nem tudott visszajutni. A másodpilóta ezután vezette a földnek az utasszállítót.

Hírek szerint a másodpilóta azt használta ki, hogy a kapitány kiment a vécére. Ezután átvette az irányítást a gép felett, majd megnyomta azt a gombot, ami zuhanásba vitte a repülőt. A fekete doboz hangfelvételén egészen a becsapódásig hallatszik a másodpilóta lélegzése, sóhajtása, tehát életben volt az utolsó pillanatig.

A marseille-i ügyészség elmondta, hogy megvan a becsapódás előtti utolsó 30 perc leirata.

Mindkét pilóta német állampolgár volt. A másodpilótát Andreas Lubitznak hívták, eddig nem hozták összefüggésbe valamelyik terrorszervezettel. Az ügyész azt mondta, nem ismerik a férfi vallási irányultságát, de nem gondolja, hogy ebbe az irányba kellene elindulni. A nyomozás most arra koncentrál, hogy feltérképezzék a férfi környezetét.

A Germanwings Barcelonából Düsseldorfba tartó gépe kedden zuhant le a francia Alpokban. A gép akkora erővel csapodott a földbe, hogy darabokra hullott szét. A fedélzeten 150-en voltak, a katasztrófát senki sem élte túl.

Több okból is a pilóta volt a gyanús
Több érv mutatott a pilóta ellen - írja az Index. Az első érv a pilótafülke ajtaja. Ez külső behatolás ellen erős védelmet nyújt ugyan, kifelé nyílik, betörni eszköz nélkül lényegében lehetetlen, kóddal azonban kívülről is nyitható. A kódot a két pilóta mellett a légikísérők is ismerik. Gondolni kell arra, hogy egy terrorista rákényszeríti a kód beütésére a személyzetet, ám a fülkében lévő pilóta egy gombbal ilyenkor is blokkolni tudja az ajtó kinyitását. Az ajtó előtti részt egy kamerán keresztül is látja a pilóta. Véletlenül bekapcsolni, tehetetlenül rádőlni, - például ha a pilóta elveszítené eszméletét - nem lehet. A behatolást csak a pilóta szándékos beavatkozásával lehet megakadályozni.

A feketedoboz által rögzített hangfelvételen hallható dörömbölés is arra utal, hogy a kint lévő pilóta nem tudott a kóddal sem bejutni. Ez a tény mindent felülír, hiszen azt jelenti, hogy ha a bent maradt pilóta rosszul lett volna, akkor a kinti pilóta be tudott volna menni.

A gép süllyedése is szándékosságra utal. Az Indexnek nyilatkozó hazai, több légitársaságnál is dolgozó szakember szerint nem lehetséges az sem, hogy a pilóta rosszulléte miatt, testével akaratlanul nyomta meg a süllyedést elindító kart.

Az sem lehetséges, hogy áramellátási zavar miatt mondott volna csődöt a kódolt zár. Ez ugyanis külön hálózatra van kapcsolva, a gépen lévő teljes áramszünet esetén is működik.

A vészjelzés elmulasztása is a szándékosságra utal. A pilóta az ereszkedés nyolc perce alatt nem jelzett veszélyt a légiirányításnak. A protokoll alapján a veszély észlelése után egy perccel már mindenképp vészjelzést kellett volna adnia - ha akart volna - olvasható az Indexen.
Kategória: Külföld | Hozzáadta:: Kisbundi (2015-03-27)
Megtekintések száma: 237 | Címkék (kulcsszavak): légi közlekedés, Lufthansa, fapados légitársaságok, katasztrófa, germanwings | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
avatar
Flag Counter
javascript://